O baterie care include încălzitoare minuscule în interiorul ei poate fi încărcată la 70%, echivalentul unei autonomii de peste 300 de kilometri pentru o mașină electrică, în doar 11 minute
Designul ar putea permite mașinilor electrice să fie „alimentate” aproape la fel de repede ca cele pe benzină.
Știam deja că încălzirea bateriilor litiu-ion le permite să fie încărcate mai rapid, dar poate provoca daune și chiar incendii.
Acum, Brian McCarthy de la firma americană EC Power Group și colegii săi au venit cu un design care se încălzește în siguranță, astfel încât o mașină electrică ar putea fi încărcată suficient în doar 11 minute pentru a parcurge aproximativ 320 de kilometri (200 de mile) – ceva care ar dura aproximativ 45 de minute folosind tehnologia de încărcare rapidă existentă.
Încărcarea rapidă implică, în general, catozi și anozi mai subțiri sau mai puțin denși – electrozii pozitivi și negativi ai bateriei – deoarece este mai ușor să împingeți ionii de litiu pe o distanță mai scurtă în timpul încărcării, dar acest lucru limitează capacitatea bateriei.
Echipa lui McCarthy a folosit în schimb stive de anozi și catozi, intercalate cu încălzitoare în jur de o zecime din grosimea unei foi de hârtie, pentru a permite o densitate mai mare de energie, precum și o încărcare rapidă.
În teste, cercetătorii au încălzit și au încărcat o baterie de 265 de wați-oră la 70% în doar 11 minute la 65°C (149°F) și au arătat că ar putea accepta echivalentul a aproximativ 320 de kilometri de autonomie – pentru o capacitate mai mare. Versiunea bateriei potrivită pentru o mașină – pentru mai mult de 2900 de încărcări. Aceste rezultate fiind uluitoare pentru baterii auto punându-le la un nivel competitiv cu mașinile tradiționale si ar putea încă rezulta in căderea drastica a preturilor la categoria baterii auto.
Se recomandă ca bateriile de mașini electrice să fie încărcate la cel mult 80% pentru uz general, pentru a le prelungi durata de viata a unei baterii auto.
McCarthy spune că designul bateriei ar putea face mașinile electrice mai accesibile și mai practice.
„Dacă ai putea produce baterii auto cu încărcare mai rapidă și să-ți permită astfel să faci călătorii pe distanțe lungi într-un timp comparabil cu cel al unei baterii uriașe, ți-ai putea imagina producătorii auto care fac trei sau două baterii cu aceeași cantitate de materiale. ,” el spune. „Așadar, vei introduce mai multe vehicule electrice în sistem mai devreme.”